reklama

Podvody s pozemkami ako systém .Nepáchajú ich aj na Vašom majetku ?

Vždy keď som ako malý chlapec išiel okolo pozemku , ktorý vlastnila moja mamka , predstavoval som si na ňom postavený krásny dom pre seba , alebo pre niektorého z mojich súrodencov ,alebo našich potomkov . Nedalo sa . Bolo to v družstve a obec neplánovala stavať na uvedených pozemkoch domy. Stavalo sa v meste. Prešlo niekoľko desiatok rokov . Počul som doma , že sa mamka prihlásila ako vlastníčka pozemku a bol som rád , že pozemok je po dlhých rokoch znovu jej a vysporiadaný aj na katastri . Potešil som sa keď som počul ako sa na susediacich pozemkoch začal stavať prvý dom . Mierny svah , obrátený na juh , osvietený celý deň slnkom a na ňom krásne novostavby ................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Niekoľkokrát za mesiac zazvonil telefón u mojich rodičov , ktporých vek sa blížil k 80 – tke . Volali geodeti , volali neznámy ľudia a vždy sa mamky pýtali či pozemok nepredá . Jej odpovede často mohli dávať pocit , že sa o pozemok vôbec nezaujíma . Sústreďovala sa na starostlivosť o ťažko chorého manžela , ktorého zdravie malo pre nás väčšiu cenu .
 Stretnutiu s kamarátkou z mladých čias po smrti manžela sa potešila. Nerozumela však , čo jej to vlastne o pozemkoch hovorila. Niekto tam stavia ? Niekto kamarátke pozemok ukradol ? Čo to hovorila o jej pozemku ? Neverila, určite si to tá Helena len vymyslela. Hovorila si : „ Veď som nikomu nič nepredala a mám predsa čerstvý list vlastníctva “ . Plánovala , že raz pozemok daruje deťom.
 Po smrti nášho ocka sa presťahovala k nám do mesta a začali zvoniť telefóny u nás. Niekoľkokrát som prebral telefonát ja. Mamka mi zahmlene porozprávala o pozemku a o záujme volajúcich kúpiť ho.
Išiel som sa tam pozrieť. 
 Nádherný deň a ešte krajšie domčeky. Pred rokmi tam nestálo nič. Na pozemku susediacom s mamkiným stojí pekný dom ohradený zoširoka plotom. Medzi domami široký pás pozemku patriaci mamke. Doma som si pozrel list vlastníctva . Pás pozemkov široký 50 m a dlhý 120 m . Niečo sa mi na tom nezdalo. Však medzi tými novostavbami bol nezastavaný užší pás. Asi som sa len zle díval .
 Volala mi do práce mamkina kamarátka a poprosila ma či by som neprišiel ja ku geodetom. Nedalo mi .Išiel som. Predomňa bol predložený výpis z katastra . Rozloženie pozemkov mi bolo povedomé . V liste vlastníctva však ako vlastník nefigurovalo meno mojej mamky. Neveril som. Veď predsa sme právny štát. Bez zmluvy o kúpe pozemku sa predsa zápisy v katastri nemôžu meniť. Mýlil som sa a mýlia sa aj iní ak si myslia , že to čo im patrí nemôžu stratiť. 
 Pýtal som sa advokátky, ktorú som požiadal o návrat pozemku mamke . „ Ako sa to môže stať ?“ Povedala mi : „ Jednoducho , geodet vymeria to o čo ho ľudia požiadajú“. Spýtal som sa : „ Nie je úlohou geodeta skúmať komu patrí pozemok , ktorý vymeriava ? „ Odpvedala mi : „ Asi sa pomýlil“ . Spýtal som sa : „ Na katastri predsa bez zmluvy nemôžu urobiť zmenu na aktuálnoom stave pozemkov ?“ Odpovedala mi : „ Asi to niekto na katastri poriadne nepreveril“ . Povedal som : „ Ale veď to je organizovaná krádež !!!! “. Odpovedala mi: „ To by sme im ale museli dokázať ,že to urobili zo zámerom“.
 Dnes je všetko na dobrej ceste. Všetko bude vrátené mamke súdnou cestou .
Pýtam sa však. „ Ste si istí , že Vám Váš majetok niekto podobne neukradol ?“ A čo tie pozemky kde vlastníci sa o pozemky nehlásia , alebo im venujú minimálnu pozornosť ? Nepatria náhodou – „ púhym nedopatrením „ už niekomu inému ? Veď mýliť sa môže hocikto!!!!!!!!!!!!!!


Peter Oslanec

Peter Oslanec

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otcom blogera. Z jeho blogov som sa veľa dozvedel o jeho vnútornom živote. Rád by som ponúkol podobnú šancu aj jemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu