reklama

Švédsko - drahá krajina?

Včera v noci som sa vrátil zo Švédska. Strávil som tam , ako vždy niekoľko tvrdých pracovných rokovaní , ktoré sa začínali skoro ráno a končili neskoro večer . Vzhľadom na povodňami spôsobené posuny harmonogramu vlakového spojenia na letisko do Kodane som bol nútený stráviť niekoľko hodín v uliciach mestečka Nasjjo. Pretože poznám priemerné mzdy vo Švédsku, ktoré sa pohybujú na úrovni cca 6-8 násobku miezd na Slovensku , som sa len letmo pozrel do výkladu ,kde bola vystavovaná obuv podobného typu ako sa dá kúpiť v akomkoľvek obchode u  nás. Ani náhdou ma nenapadlo ,že by som išiel vo Švédsku niečo kupovať . Po prepočítaní cien, ktoré som vo výklade uvidel , som s prekvapením .......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

skonštatoval, že cena prepočítaná na naše koruny bola na úrovni našich cien. Neveriacky som si obišiel niekoľko podobných obchodov s podobným tovarom a pomaly som zisťoval , že táto komodita je vo Švédsku v zásade lacná. Nedalo mi to a vydal som sa hľadať niečo čo stojí vo Švédsku podstatne viac ako u nás . Však predsa na niečo musia míňať tie peniaze, ktoré dostanú naviac oproti našim občanom. Benzín a nafta cca na úrovni našich cien. Potraviny na úrovni cien u nás. Neveriacky som krútil hlavou nad cenou špeciálnych potravín pre ľudí alergických na múku ( celiatikov medzi ktorých patrím ), ktoré boli podstatne lacnejšie oproti našim cenám. Ceny jahôd na trhu boli na úrovni cien, za ktoré som kupoval jahody na trhu ja na Slovensku pred pár týždňami. Priesady kvetov v zásade také isté ako u nás , tak aj u nich - druhovo aj cenovo. Keď som si spojil s týmito cenami informácie , ktoré som dostal pri rozhovoroch so švédmi , že za doktora neplatia a školy vrátane univerzít sú zadarmo , začal som chápať viac , prečo sa hovorí o švédskom socializme .......... Jedlo v reštaurácii (v množstve aké som si ja ja sám nabral - mohol som si naberať vioackrát ) na úrovni mierne nad 200 Sk som už bral ako samozrejmosť . Na ďaľšie skúmanie skutočného stavu som už nemal čas , ale povedal som si , že to zistím nabudúce. Musím však počkať , kým sa moji kolegovia vo švédsku vrátia s niekoľkotýždňových dovoleniek , ktoré sa chystajú tráviť ďaleko od svojej domoviny........................ . Tak trochu už začínam chápať, prečo je náš priemerný vek nižší o celú desiatku rokov. 

Peter Oslanec

Peter Oslanec

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otcom blogera. Z jeho blogov som sa veľa dozvedel o jeho vnútornom živote. Rád by som ponúkol podobnú šancu aj jemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu